Pagini

joi, noiembrie 01, 2012

Strâng ghemele din calea mea....

Spuneam la începutul de miez parfumat și cald al acestei toamne - De mine mă tem și de ceea ce nu se va întâmpla.

Apoi, am simțit că frica dispare. Așa mi-a spus cineva că, dacă o ignori, se plictisește și pleacă.
Și, mă gândeam eu, că nu vreau să dau curs unei profeții autorealizatoare.
Astăzi, când toamna se apropie în iarnă, mă întreb, cum se face că toate temerile se adeveresc?

Poate că nu voi  învăța vreodată să trăiesc fără frică, orice ar fi.
Să nu o mai las să devină umbră ce te învăluie a plâns și se materializează în zguduiri ale speranței și bucuriei interioare, când nici nu te aștepți.

Mi-s mâinile reci, înghetate. Mă uit la toate ghemele răsturnate, deșirate în ultima vreme.
Le iau așa amestecate răsdesîncâlcite, le pun într-un săculeț, altul, nu cel cu stelute pentru lucruri linistitoare, și le așez binisor un colț într-un sertar. Unul care să nu stea în calea gândului meu
Că, ce folos să tot privesc printre lacrimi începuturi de fire amestecate, divers colorate, desirate într-un început de depănare efervescentă.
Firele nu se deapănă, nici nu se împletesc toate o dată.  Și, cu siguranță nu se împletesc singure.

Acum nu vreau, nici nu pot să împletesc sau sa despletesc nimic.

Păstrez doar firul gândului linistitor al dimineții.
Orice ar fi, va fi bine.

Pentru că am învățat, îmi amintesc acum, cândva, să găsesc drumul dinspre frică spre curaj, dinspre neliniște spre liniște, dinspre mortificare spre înviere emoțională.
Că doar ce am văzut că până și râsuplânsu se poate străbate în sens invers, plânsurâsu.
Desi, în orice sens îl parcurgi te lasă cu sufletul greu de tristețe.

Heiiiiii- ce fac eu aici?

Spun, ca o incantație: În mine, dinspre mine spre mine, pot să merg prin toate cotloanele. Și să mă opresc în orice loc fără frică. Și să pot merg mai departe. Orice ar fi, vreodată sau niciodată.

Și privesc la imaginea unui vișin îmbrățișat de un nuc, într-o zi de toamnă ce pare că nu i-a atins pe amandoi la fel, deși întâmplarea i-a așezat împreună.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...